Dat Gijs zo gegroeid is binnen het bedrijf, daar is vader John behoorlijk trots op. ‘Gijs zocht toentertijd een stageadres en ik heb hem toen Visser aangeraden. Hij was in eerste instantie nog niet daverend enthousiast, maar we zijn toch even gaan kijken. Ik kende de familie al vanaf kleins af aan en van Duizel naar het Dominépad in Hoogeloon is ook een fijne afstand voor een stage. En zo doende is Gijs ook enthousiast geworden en is het balletje gaan rollen,’ aldus John.
John zelf is nu ruim 4,5 jaar werkzaam binnen Visser Hoogeloon. ‘Ja….. Vast in dienst dan!’ vult Gijs hem aan. ‘Ja, vast in dienst. Ik werkte 29 jaar lang op een bulkwagen en bracht voer rond. Toen ik een keer bij Gijs zijn werk kwam kijken samen met een oom ben ik door Ben aangesproken met de vraag of ik niet op zaterdag wilde komen werken, omdat hij de containers niet rond kon krijgen. Toen heb ik gezegd “je belt maar!”. Een jaar later kwam Gijs zaterdagmiddag thuis en deelde mede dat Ben waarschijnlijk die week wel zou bellen, want hij had mijn nummer gevraagd. En maandagochtend 7.15 ging de telefoon.’ John is begonnen op zaterdagen, daaraan werden snel de (voor John tot dan toe vrije) woensdagen toegevoegd en nu is hij fulltime te vinden op de containerwagen of 10×8.
Voor Gijs was dat geen probleem. ‘Het gaat op het werk tussen ons altijd vanzelf. We zijn goed op elkaar ingespeeld. Ik dacht in eerste instantie wel “stel nou dat hij het werk niet leuk vindt”.’ ‘Ja,’ vult vader aan, ‘we hebben het er thuis wel goed over gehad. En ik heb hem ook expliciet gevraagd “Wat vind jij ervan als ik ook bij Visser in dienst kom?”,’ vult John aan. ‘Want als jij er problemen mee had, dan had ik het niet gedaan!’.
De mannen zien dan ook veel voordelen. ‘Ik vind het een groot voordeel dat ik gewoon meteen weet wat ik aan iemand heb en dat is natuurlijk bij jou!’ zegt Gijs. ‘Dat kan ik wel als compliment zien,’ zegt John trots. ‘We weten inderdaad wat we aan elkaar hebben. Hij stuurt me ook wel eens weg met een opdracht; dat en dat moet gebeuren. En dan kan ik dat doorgeven aan bijvoorbeeld een kraanmachinist.’
‘Zo kan er wel verschil zitten tussen chauffeurs, al boffen wij wel met de chauffeurs bij Visser’, complimenteert Gijs zijn vader en overige collega’s. ‘Alle collega’s staan echt klaar voor elkaar en voor het bedrijf’.’ Dit is wat John ook meteen heel fijn vindt aan zijn werk. ‘Ik vind het leuk dat je ook een stukje inbreng hebt als chauffeur en vertrouwen krijgt om mee te kunnen denken’. Dit is dan ook meteen een compliment voor uitvoerder Gijs.
Op de vraag of het ook nadelen heeft om samen binnen hetzelfde bedrijf te werken antwoorden de mannen in eerste instantie “nee”, maar komen daar toch op terug. ‘Gijs woont niet meer thuis, maar toen hij nog thuis woonde ging het aan de keukentafel regelmatig over het werk,’ begint John. ‘Daar waren twee anderen aan tafel het dan niet altijd mee eens……. Zij vroegen dan of we het ook een keer ergens anders over konden hebben’. Gijs beaamt dit en vult zijn vader aan; ‘Het was een makkelijk onderwerp, omdat we allebei wisten waar het over ging als de ander iets vertelde. Er werd dan besproken wat we gedaan hadden die dag en wat er de volgende dag op de planning stond.’
De mannen zijn erg positief over hun functies. ‘Er zijn weinig dagen waar je heel de dag volgens de (ochtend)planning werkt als chauffeur. Het clubje chauffeurs waarin je werkt is heel gemoedelijk’ geeft John aan. Gijs vult hem aan met het woord dynamisch. ‘Geen dag is hetzelfde’.
‘Het werken met Kempische gedrevenheid vind ik zelf echt een goede slogan voor ons werk,’ geeft John aan. ‘Ik merk ook dat de klanten die gedrevenheid heel erg waarderen. Ik vind het ook heel positief hier dat iedereen ’s morgens in de kantine start. Ook de mensen van kantoor. Zo kun je het nog eens samen hebben over het werk wat je moet gaan doen, vragen stellen en samen hierover sparren. Je hebt een kort lijntje met elkaar!’ ‘Net dat extra contact momentje. Dat is fijn!’ sluit Gijs af.